nissan

Konštruktéri v Nissan Motor pracujú o 90% efektívnejšie vďaka systému NX a Teamcenter

 

Prichádza zmena

Podľa spoločnosti Nissan sa globálny automobilový priemysel v súčasnosti zaoberá „jednou z najväčších strojárskych súťaží v histórii.“ Napísal Carlos Ghosn, generálny riaditeľ a prezident spoločnosti Nissan, na webových stránkach spoločnosti: „V snahe o environmentálne udržateľnú mobilitu sme súčasťou skvelého závodu … ktorý zmení v najbližších rokoch takmer všetky aspekty automobilu a … odlíši víťazov od  tých ostatných. “

Aby bolo isté, že Nissan bude jedným z víťazov, spoločnosť sa zaviazala vyrábať ekologickejšie autá s rýchlejším dodaním na trh.

Základom je riadenie životného cyklu výrobku pomocou nástrojov od spoločnosti Siemens PLM, ako je NX, I-deas a Teamcenter. Toto všetko bolo združené pod projektom V3-P. „Siemens PLM softvér, je hlavným riešením pre náš inovačný proces V-3P.“ Hovorí Keigo Fukushi, generálny riaditeľ a riaditeľ programu V-3P pre Nissan. „I-deas a NX tvoria jadro konštrukčných systémov a Teamcenter spravuje všetky dáta.“

nissan

 

Dva ciele

Nissan má dva hlavné ciele. Dodať nové automobily na trh rýchlejšie a zvýšiť kvalitu produktu. Softvér od spoločnosti Siemens hrá úlohu v oboch oblastiach. NX je v spoločnosti Nissan nazývaný „Know-How CAD.“ Je to systém, ktorý zaznamenáva a uchováva znalosti a umožňuje ich opätovné použitie konštruktérmi a dodávateľmi.

„Existujú dve stránky Know-How CADu. Znalosť procesov a znalosť produktu,“ vysvetľuje Fukushi. „Pomocou Know-How CADu, majú mladší konštruktéri prístup k historickým dátam a údajom. Znalosti sú tak ľahko prístupné. A preto sú procesy zrýchlené a časy skrátené. Know-How CAD (NX) pomáha týmu byť efektívnejším a inovatívnejším. A pomáha mladším konštruktérom dosahovať rovnaké výsledky ako dosahujú starší.“

Toto všetko by nebolo možné bez Teamcentra, ktorý poskytuje jednotný zdroj aktuálnych informácii o aute. Teamcenter databáza obsahuje CAD dáta vytvorené v NXe, CAM dáta, materiálové listy, dáta pre procesné plánovanie.

nissan

 

Šetrenie času

Pôvodne potreboval Nissan 20 mesiacov na uvedenie nového auta na trh. Aj pomocou Siemens systémov sa podarilo tento čas skrátiť na 10,5 mesiaca. Je zvýšená kvalita produktu, znížená potreba dizajnových zmien a to vedie k úspore času 60 – 90%.

Nissan tiež uvádza, že návratnosť investície prekonala očakávania a pôvodné kalkulácie. Technológia Siemens PLM je základom pre budúci úspech.

nissan

Zdroj: Siemens PLM – Case Study – Siemens-PLM-Nissan-Motor-cs-Z11