Ducati skrátila výrobný cyklus o celý rok, vďaka systému NX a Teamcenter

 

Aj napriek narastajúcej komplexnosti produktov dokázala spoločnosť Ducati zredukovať čas vývoja motorky o jeden rok, vďaka programom NX a Teamcenter.

Prestížna značka s množstvom fanúšikov

Ducati Motor Holding S.p.A. (Ducati) bola založená v roku 1926 ako producent komponentov vo vznikajúcom rádiio priemysle. Po druhej svetovej vojne sa spoločnosť preorientovala na výrobu motorov a malých motoriek. Ducati sa stala jednou z najpopulárnejších značiek športových a cestných motoriek. Dnes, spoločnosť vyrobí okolo 40,000 motoriek ročne. Produktová rada pozostáva zo štyroch skupín a sedemnástich modelov.

Z 1000 zamestnancov, ktorí pracujú pre Ducati, je skoro 200 priamo zapojených vo výskume a vývoji. Je to oblasť, do ktorej spoločnosť investuje každý rok veľké množstvo prostriedkov. Oddelenie dizajnu a konštrukcie má okolo 60 ľudí. Ducati okrem toho spolupracuje s veľkou sieťou partnerov a dodávateľov. Keďže každé oneskorenie, alebo chyba znamená predĺženie výrobného cyklu a tým aj zvýšenie nákladov, sa Ducati intenzívne zameriavala na tesnú integráciu medzi jednotlivými členmi vývojového tímu.

Preto sa spoločnosť Ducati rozhodla pre CAD softvér NX a PLM softvér Teamcenter. NX CAD je používaný na vývoj, a konštrukciu celej motorky. Teamcenter je používaný na riadenie životného cyklu výrobku – zdieľanie a správa dát medzi konštruktérmi a dodávateľmi.

Ducati motorka

Formy, telo motorky a káblovanie – všetko v NX

„NX je nástroj, ktorý používame od momentu, kedy začíname uvažovať nad novým projektom, až po jeho ukončenie,“ vysvetľuje Piero Giusi, manažér informačných technológií pre R&D v Ducati Motor Holding. „NX používame pre dizajn rôznych komponentov, vrátane kolies, podvozku, kapotáže a tiež špecializovaných komponentov. V podstate všetkého, okrem motoru.“

Momentálne je v Ducati viac, ako 50 pracovných staníc napojených na NX. „Hlavnými výhodami NX-u, sú flexibilita a jednoduché používanie,“ hovorí Giusti. „Flexibilitou, mám na mysli, že vám umožní tvorbu modelov, viacerými metódami, bez viazania na klasické metódy. NX a synchrónna technológia je hybridný prístup, ktorý nenúti všetko parametrizovať, takže si užívateľ môže zvoliť, ako dosiahne výsledok.“

Inžinieri v Ducati používajú NX 3D wiring (funkcia pre modelovanie káblových zväzkov). Pomáha im kontrolovať káblové trasovanie, vo vnútri virtuálnej zostavy a tak minimalizovať možné problémy s kabelážou v dielni. „Ďalším krokom bude integrácia schém zapojenia, na vylúčenie použitia separátneho systému, čo by inak spôsobovalo problémy s aktualizáciami a referenciami,“ dodáva Giusti. „Schematizovali sme tok, aby sme mohli vytvárať schémy zapojenia pomocou schematickej funkcionality NX. Potom je schéma presunutá do aplikácie pre káblovanie NX, aby sa do dizajnu začlenili všetky elektrické informácie. Nakoniec pomocou riešenia káblového trasovania NX, pripravíme dokumentáciu pre inštaláciu kabeláže. NX nám umožňuje pokryť celý proces integrovaným prístupom. “

Ducati červená motorka

Bezpečné zdieľanie dát v Teamcentri

NX podporuje užšiu spoluprácu v rámci interného vývojového tímu, ako aj s externými dodávateľmi, medzi ktoré patria spoločnosti, ktoré vyrábajú formy a kľúčové komponenty, ako napríklad vidlice. Ducati očakáva, že pomocou Teamcentera dosiahne ešte užšiu spoluprácu. „Stále si potrebujeme vymieňať modelové údaje s dodávateľmi,“ vysvetľuje Giusti. „U niektorých našich dlhodobých partnerov skúmame možnosť poskytnúť im priamy prístup k informáciám v našom systéme, aby sme mohli ďalej skracovať vývojový čas tým, že budú pracovať súbežne s našimi dizajnérmi. O niekoľko rokov integrujeme všetkých našich strategických dodávateľov, ktorí vyrábajú technológie v našom mene. “Ducati už začal tento proces s niekoľkými svojimi dodávateľmi.

 

V rámci Ducati je používanie Teamcentera rozšírené. Spoločnosť má 250 pracovísk, ktoré používajú Teamcenter na prístup k informáciám generovaných inžinierskym oddelením. Spoločnosť tiež nasadila Teamcenter vo svojom sklade v Saime v Modene. Všetky motocykle prechádzajú týmto miestom, kvôli niektorým montážnym operáciám, kontrole náhradných dielov alebo úpravám kvôli chybám pri montáži.

Zamestnanci skladu majú prístup k informáciám uloženým v Teamcentri, prostredníctvom špeciálneho prístupu. Môžu si prezerať výkresy, schémy a tabuľky montáže všetkých hotových výrobkov. Používatelia v tejto dielni vykonávajú menšie montážne operácie, zvyčajne inštalujú časti karosérie a vlastné prvky, ale občas vykonávajú aj významnejšie úpravy. Používatelia preto potrebujú prístup dokumentácii. „Stojí za zmienku, že pre zamestnancov spoločnosti Saima bolo ľahké naučiť sa používať Teamcenter,“ hovorí Giusti. „Skutočnosť, že nemali žiadne konkrétne školenie, svedčí o intuitívnosti a ľahkom používaní Teamcentera.“

„Bez Teamcentera by sme si nedokázali predstaviť prácu. Z nášho predchádzajúceho procesu, ktorý vyžadoval tony papiera, sme odstránili papier a kartotéky. Pomocou Teamcentra sme implementovali digitálny systém správy informácií so sledovatelným prístupom založeným na roliach a vysokým stupňom vnútornej bezpečnosti. “

 

Zložitejšie motorky, vyrobené rýchlejšie

PLM riešenie spoločnosti Ducati výrazne zrýchlilo tempo vývoja produktov, čo spoločnosti umožnilo vyvinúť nový model oveľa rýchlejšie, aj keď sa používanie elektroniky a súvisiaceho softvéru výrazne zvýšilo. Dnešné motocykle môžu mať až šesť alebo sedem elektronických riadiacich jednotiek pre odpruženie, prevody, brzdenie a stabilitu. „Všetky tieto systémy spolupracujú a musia byť riadené efektívnym a spoľahlivým spôsobom,“ hovorí Giusti. „Dnes máme veľmi podobné požiadavky na spracovanie konfigurácie produktu, ako automobilové alebo letecké spoločnosti. “

Ducati s jazdcomNapriek väčšej zložitosti výrobkov, Ducati skrátila vývojový cyklus nových motocyklov o jeden rok. „Náš návrhový a vývojový cyklus sa znížil z priemerných 36 až 40 mesiacov na iba 24 mesiacov, najmä vďaka nástrojom poskytnutým spoločnosťou Siemens PLM Software,“ hovorí Giusti. „Sme schopní aktualizovať všetky existujúce modely v ročných intervaloch. Bolo by nemysliteľné dosiahnuť takéto výsledky pomocou konvenčných metód dizajnu. “

Balík PLM od spoločnosti Siemens PLM Software umožnil spoločnosti Ducati integrovať všetky oddelenia a prevádzky: prototypy, výroba, sklad, náhradné diely a príslušenstvo. „Integráciou a paralelným riadením všetkých týchto procesov môžeme teraz vyvíjať príslušenstvo súčasne s motorkou,“ hovorí Giusti. „V minulosti to trvalo 6 až 12 mesiacov, kým sa uviedlo na trh príslušenstvo. Teraz sú pripravené spolu s motorkou a generujú významné zlepšenie predaja. “

 

 

 

Zdroj: Siemens PLM – Case Study – Ducati